Duna-menti bringakaland - 1. rész - Ember tervez...
Már csak két hét… Két hét és indulás.
Nagyjából
fél éve annak, hogy Dodóval dédelgetjük egy Duna-menti bringatúra ötletét.
Először csak komolytalanul rajongtunk érte. Persze, menjünk, szuper ötlet! Nagyszerű
lesz! Aztán a kérdés kezdett egyre közeledni, szemünk elé tárva egyre több gyakorlati kihívást. Akkor tényleg akarod, hogy menjünk? És tényleg rendben,
hogy visszük magunkkal a csomagjainkat a bringán? Tutira rendelhetem a
táskákat? – kérdezgette egyre sűrűbben Dodó. Mert ezek a bringás felszerelések –
táskák, lámpák, ruhák – nem két filléres dolgok. Mindenképpen megfontolandó befektetések.
Igen, igen!
Rendeljük! Menjünk! Szeretném, van kedvem, képes leszek rá. – állítottam Dodónak és magamnak is
határozottan. Mert így is gondoltam.
Szóval
rendeltünk, a táskák és egyéb kiegészítők meg is érkeztek. Ismét
rácsodálkoztunk, hogy Németországból rendelni alig több mint féláron lehet
mindent, ha kellően kitartóan kutat az ember a neten, és már másnapra itt is
van a csomag. Nálunk ez a vásárlás előtti kellően kitartóan kutatás Dodót
jellemzi, aki képes akár egész éjjel ezzel foglalatoskodni, amíg én az igazak
álmát alszom kisgyermeki cirkadián ritmusomban. Teljesen rá is bíztam a válogatást,
egyedüli kívánságom az volt, hogy ha már van választási lehetőség
környezetbarát műanyag táskát is választani, akkor én azt szeretném.
Szerencsére csak jelképes összeggel volt drágább arányaiban a kevésbé
környezetbarát táskánál, így végül az összes táskát ebből a kategóriából
választottuk.
Azóta
már ki is próbáltam, milyen a zsákokkal a bringákon tekerni. No, persze, az a
két szendvics és egy pulóver, amit egy-egy napi tekerésre beletettem, azért nem
volt óriási kihívás, és igen, tudom, tudom, hogy ha tele lesznek tömve a 20
literes zsákok, akkor az azért biztosan más érzés lesz. Dodó egyszer, hogy
demonstrálja nekem, mire is készülök, egy halom szennyessel kitömte a
túrahátizsákomat, mondván, hogy nagyjából ebből kettő lesz majd a bringámon,
fogjam csak meg. Mondtam, hogy oké, értem én, próbálom is elképzelni, milyen
lehet majd, ha két ilyen lóg a bringámon. Meg titokban azt is, hogy a
fenébe fogok egyheti cuccot két ilyen kicsi zsákba bepakolni. Emiatt szemlátomást Dodó is kissé aggódik, ismervén az utazási szokásaimat. De már nincs
visszaút. Itt vannak a táskák, pakolni kell beléjük és kész!
És hát
tervezni az utat. Oké. Nézzük a nagybetűs TERV-et. Pozsonyban hagyjuk az
autót, onnan elvonatozunk a bringákkal Passauba, és visszatekerünk
Pozsonyba. Szépen, megtervezzük a napi adagokat, és minden éjszakára előzetesen
foglalunk szállást. Felkészülésképpen megpakolt bringákkal többször is tekerünk
legalább 60-70km-t. Például a balatoni bringaúton. Én még extrában elterveztem azt
is, hogy amíg Dodó bolygónk egy igencsak távoli pontjának nyári meleg éghajlatán
izzadva készül a közös élményekre, addig én itthon a János-hegyre legalább
kétnaponta feltekerve izzadok majd, vagyis edzek a 382km-es megmérettetésre.
És ma
itt van ez a szép, szombati nap… Két hét múlva indulás. És benneteket nyilván
az érdekel leginkább, hol is tartunk a készülődésben. Nos, lássuk!
A fenti
tervekből eddig annyi valósult meg, hogy Dodó elutazott a melegebb éghajlatra,
és ott nagyon jól érezte magát az elmúlt két hétben, a napi 30+ hőmérsékletnek
és 100% páratartalomnak köszönhető izzadás ellenére is (vagy talán pont ezért,
lévén ő egy igazi, mediterrán típus). Nemsokára repülőre ül ott a távoli paradicsomban,
és holnap, remélhetőleg pontosan, vagyis még Ferenc pápa távozása előtt megérkezik
Ferihegyre. Bocsánat, a Liszt Ferenc repülőtérre.
Én meg
lassan egy hete betegeskedem itthon. Pontosabban egy olyan, általam inkább
köztes állapotnak nevezett helyzetben vagyok, ami pont visszatart attól, hogy bármilyen
sporttevékenyéget folytassak. De attól nem, hogy amúgy a napi munkát,
bevásárlást, sütést-főzést és még a takarítást is elvégezzem. Szóval pozitív
szemlélettel akár örülni is lehetne, hogy akármilyen nyavalya is talált meg, a
szervezetem elég jól bírja a harcot ellene. De most valójában számomra már
kissé bosszantó az az állóháború, ami kialakult az antigének és az antitestek
között. Mert mi lesz így a jános-hegyi meg egyéb tekerésekkel, ugye-ugye. Szóval
most ebben a három napban kicsit felturbózom az utóbbi csapat támogatását, hátha
végre győzelmet aratnak.
De
azért pozitív tervezési eseményekről is beszámolhatok. Például arról, hogyan tettünk meg 40km-t a 382-ből már azelőtt, hogy elindultunk volna.
Az
interneten kutakodva egyértelművé vált, hogy Pozsonyból Passauba eljutni sokkal
nehezebb, mint Bécsből. Mindenfajta úttervező oldal ugyanis csak és kizárólag a
Flixbuszt javasolta. Ami bringákkal komoly kihívás. Szóval a tervünk első
módosításaként úgy döntöttünk, hogy nem Pozsonyig, hanem csak Bécsig fogunk
tekerni. Tehát 40km letudva.
Szuper,
akkor tervezzük az utat Bécsből. Ez sem annyira egyszerű, mint hittük. Volt
ugyan egy nagyon klassz, kifejezetten bringásokra tervezett vonatjárat Passauba,
de ezt 2019-ben megszüntették. 2020-ban viszont indult helyette Bécs mellől egy
buszjárat. Májustól szeptemberig heti kétszer, csütörtökön és vasárnap üzemelt
ez a járat az elmúlt években. 2023-ról nem találtunk információt, így egyelőre
egy emailben érdeklődtem, hogy idén májusban milyen menetrenddel közlekedik a
busz, és hogyan tudnék rá helyet foglalni. Közben, persze, a vonatjáratokat is
nézzük. Tegnap este három járatból egyre jelezte az osztrák vasúti applikáció,
hogy bringákkal is működhet (nagy segítség, hogy az osztrák app keresési
feltételeiben azonnal bejelölhető, hogy bringákkal utazna az ember; ez sajnos a
hazai rendszerben nincs így). Este kellene indulnunk Bécsből és Linzben
átszállni. Így éjjel fél 11 körül érnénk Passauba. Ez a lehetőség a hét minden
napján működhet. Viszont ennél jobb lenne a busz, ami délután 3 körül már Passauban
van. Jó lesz az a vasárnapi indulás is…
Szóval
most várjuk a visszajelzést a buszjártról. Az imént rájuk is telefonáltam, és
megerősítették, hogy látták az email-érdeklődésemet, és holnap fognak válaszolni. Úgy tűnik, fog működni ez a buszos megoldás. Amíg azonban ez nem dől el,
no meg ezzel együtt az, hogy melyik nap is utazunk, addig a szállásfoglalással
is várnunk kell.
Ez
utóbbihoz a Bett&Bike oldalt és appot nézegetjük. Fontos ugyanis, hogy a
szálláson legyen biztonságos bringatárolási lehetőség. Az eredeti terveink
ellenére, én, a racionális és mindent megtervező típus, rábeszéltem a nálam
sokkal inkább intuitívabb Dodót, hogy csak Passauban foglaljunk szállást, és ne
kárhoztassuk magunkat arra, hogy egy adott napon minden körülmények között le
kell tekernünk a tervezett távot a fix szállások miatt. Mert mi lesz, ha szakad
az eső? Oké, erre legalább edzettünk már legutóbb az Alföldi kéktúrán. De akkor
is, talán lehet, hogy szakadó esőben megelégszünk majd egy rövidebb megázós
szakasszal. Vagy mi lesz, ha kidőlünk? Vagy kicsit többet szeretnénk nézelődni egy
adott helyen? Dodó végül azt mondta, hogy legalább fejben készítsünk egy tervet
arra, hogy hol, melyik szállást nézzük ki. Mondtam, hogy oké, legyen így.
És talán
a jövő hétvégén valamiféle közös edzés is belefér majd. Bár, ahogy már eddig is
láttuk, ember tervez…
Megjegyzések
Megjegyzés küldése